Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συμβουλές για την σωστή επιλογή παιχνιδιών!

Η σωστή επιλογή παιχνιδιών είναι ένα φλέγον ζήτημα. Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί τους γονείς και τους προβληματίζει. 



Ανατρέχοντας στο παρελθόν καταλαβαίνω πως ως νονά αλλά και ως καλεσμένη σε γενέθλια έκανα λάθη. Δεν ήξερα και δεν επέλεγα πάντα το σωστό παιχνίδι. Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις.

Τα παιχνίδια είναι απαραίτητα για τα παιδιά. Τα βοηθά να ανακαλύψουν τον κόσμο αλλά και στοχεύουν στην αρμονική ανάπτυξη τόσο του σώματος όσο και της προσωπικότητας τους.

  • Βοηθούν να αναπτυχθούν οι νοητικές τους ικανότητες. 
  • Διευρύνουν τους γνωστικούς ορίζοντες.
  • Βοηθούν στην ανάπτυξη και εξάσκηση της κινητικότητας τους.
  • Αναπτύσσουν το συναισθηματικό τους κόσμο αλλά και την φαντασία τους.
  • Αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους. Μαθαίνουν να παίζουν με άλλα παιδιά αλλά και να μοιράζονται. 

Πως επιλέγουμε παιχνίδια;
  • Ανάλογα την ηλικία τους. Πρέπει να είναι προσαρμοσμένα σ' αυτήν αλλά και στον ρυθμό ανάπτυξης τους και την προσωπικότητα τους.
  • Με κριτήριο την ασφάλεια.
  • Δίνουμε βάση στο υλικό κατασκευής τους.
  • Με βάση την τιμή. Το ακριβό παιχνίδι δεν σημαίνει πως είναι καλύτερο ή καταλληλότερο.
  • Να μην μυούν στη βία και την επιθετικότητα αλλά και να μην ενισχύουν φοβίες ή απομονώνουν το παιδί.
Πριν αγοράσουμε ένα παιχνίδι: 
  • Διαβάζουμε τις οδηγίες 
  • Ποια ηλικία είναι κατάλληλη
  • Αν επιβάλλεται επίβλεψη από ενήλικα
  • Προειδοποιήσεις και τηρήσεις κανόνων ασφαλείας
  • Οδηγίες χρήσης στα Ελληνικά
Προδιαγραφές παιχνιδιών:
  • Να φέρουν την σήμανση CE 
  • Να είναι ασφαλή (όχι εύφλεκτα και χημικά) και ποιοτικά
  • Τα μικρά κομμάτια ενός παιχνιδιού ή οι μπίλιες δεν πρέπει να είναι κάτω από 4,5 εκ.

''Το παιχνίδι είναι εκείνο που είναι καθολικό και που ανήκει στην υγεία. Το παίξιμο διευκολύνει την ανάπτυξη και συνεπώς και την υγεία''
Winnicott


Μια εταιρεία που αγαπώ πολύ είναι η Djeco. Διαθέτει μια μεγάλη γκάμα σε ξύλινα εκπαιδευτικά παιχνίδια, παζλ, καλλιτεχνικά, επιτραπέζια αλλά και είδη διακόσμησης παιδικού δωματίου.

Το τελευταίο μας απόκτημα είναι το μαγνητικό παιχνίδι 'Ζωάκια', με το οποίο τα παιδιά, με οδηγό την φαντασία,  μπορούν να δημιουργήσουν πρόσωπα ζώων με πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο στο μεταλλικό κουτί που περιέχει το παιχνίδι. Επίσης μπορούν να ονομάσουν και να μάθουν τα μέρη του σώματος.



Η συσκευασία περιλαμβάνει 41 διαφορετικά ξύλινα μαγνητάκια καθώς και ένα μεταλλικό κουτί δυο όψεων ώστε να δημιουργήσει το παιδί τις φιγούρες που επιθυμεί.

Ηλικία: 2 μέχρι 4 ετών.

Ο μικρός μου έχει ενθουσιαστεί με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Παίζουμε αρκετή ώρα και δεν κρύβει την ευχαρίστηση του. Μας βοηθάει να ονοματίσουμε τα μέρη του σώματος, να μάθουμε το σημείο που πρέπει να τα τοποθετήσουμε άλλα ενισχύει και την φαντασία του,φτιάχνοντας φανταστικά ζωάκια.


Το μαγνητικό παιχνίδι 'Ζωάκια' αλλά και άλλα παιχνίδια της εταιρίας Djeco μπορείτε να τα βρείτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα toys.gr 


Σας φιλώ

Σχόλια

  1. Ενδιαφέρουσες και άκρως βοηθητικές οι συμβουλές σου! Καθότι νονά δυο κοριτσιών και φίλη πολλων μαμαδων, βρίσκομαι συχνά στο διλλημα με τι κριτήριο αγοράζω παιχνίδια. Συνήθως καταλήγω στην ασφαλή επιλογή του βιβλίου.. Στις επόμενες αγορες θα έχω υπόψιν μου άρθρο σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βιβλιοπρόταση:"Μεγαλώνοντας παιδιά βήμα βήμα" από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Τα βιβλία που σχετίζονται με την ανατροφή και την διαπαιδαγώγηση των παιδιών αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των γονιών. Πρόσφατα έφτασαν στα χέρια μου τα δύο από τα πέντε βιβλία της σειράς ''Μεγαλώνοντας παιδιά βήμα βήμα'' από τις εκδόσεις  Μεταίχμιο  και από την στιγμή που ξεκίνησα να τα διαβάζω δεν μπορούσα να τα αφήσω από τα χέρια μου. Ένιωθα σαν να κάθομαι σε μια αναπαυτική πολυθρόνα με ένα φλιτζάνι ζεστό καφέ στο χέρι μου και απέναντι μου η συγγραφέας να μου εξηγεί με ξεκάθαρο και προσιτό τρόπο πως να κατανοήσω βαθιά την παιδική συμπεριφορά. Να μου μιλάει για ενσυναίσθηση, να με συμβουλεύει αλλά και να μου δίνει παραδείγματα μέσα από την καθημερινότητα ώστε να καταλάβω καλύτερα τους σκοπέλους κάθε ηλικίας. Μια εγκυκλοπαίδεια της παιδικής ηλικίας, μια σανίδα σωτηρίας για τους γονείς που πασχίζουν να συμβαδίσουν με το παιδί τους καθώς αυτό μεγαλώνει και αλλάζει. Μια σύγχρονη βίβλος πέντε τόμων η οποία γνωρίζει μεγάλη επιτυχία διεθνώς κ

Καλώς ήρθατε!

Ποια είναι η μαμά πίσω από το Magic of motherhood; Γεια σας και καλώς ήρθατε στο blog μου! Είμαι η Γιώτα, κατάγομαι από ένα χωριό του νομού Δράμας αλλά κατοικώ μόνιμα στην Αλεξανδρούπολη. Είμαι μαμά ενός μικρού αγοριού, του Νικόλα. Το επάγγελμα μου είναι νηπιαγωγός, με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή.  Αγαπώ πολύ τα παιδιά και προσπαθώ η μάθηση να γίνεται πάντα μέσω παιχνιδιού. Διότι το παιχνίδι είναι η μεγάλη λεωφόρους που οδηγεί στη γνώση.  Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι κατασκευές  και οτιδήποτε είναι δημιουργικό. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς δημιουργικότητα. Η ιδέα για την δημιουργία του Blog ήρθε πριν λίγους μήνες.  Ήθελα , θέλω και πιστεύω θα θέλω πάντα να περνάω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μπορώ με τον Νικόλα μου.  Πώς, όμως, αυτός ο χρόνος θα είναι ουσιαστικός και δημιουργικός; Με  παιχνίδια, δραστηριότητες, βιβλία, κατασκευές, χειροτεχνίες και όμορφες στιγμές..... Όλα τα παραπάνω θέλω να αποτυπώσω και να μοιραστώ μαζί σας σto Μ

Βιβλιοπροταση:"Φεγγαράκι μου λαμπρό" από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και δραστηριότητα

Φεγγαράκι μου λαμπρό Συγγραφέας:   Nicola Slater Μετάφραση: Ειρήνη Χριστοπούλου Εκδόσεις:  Μεταίχμιο Σελίδες: 10 Αν ψάχνετε ένα βιβλίο για να εμπλουτίσετε τις βραδινές αναγνώσεις σας τοτε είστε στην σωστή δημοσίευση. Ένα βιβλίο που με την υπέροχη εικονογράφηση σε συνδυασμό με τους τόσο ζωντανούς ήχους θα τραβήξει το ενδιαφέρον του μικρούς σας αναγνώστη. Στην ερώτηση ποιο είναι το πιο αγαπημένο παιδικό διαχρονικό νανούρισμα τι θα απαντουσατε;; Μα και βέβαια το φεγγαράκι μου λαμπρό. Η μελωδία βασίζεται στο γαλλικό τραγούδι "Ah! Vous dirais-je Maman" που δημοσιεύτηκε το 1761. Αυτές  οι γλυκιές μελωδίες που ηρεμούν το μωρό και το συντροφεύουν στον ύπνο και τα όνειρά του είναι πολύτιμες για τη συναισθηματική και νοητική του ανάπτυξη. Στο βιβλίο αυτό το κλασικό νανούρισμα συνοδεύεται από τους ήχους της τζαζ..... Τα ζωάκια πηγαίνουν στο φεστιβάλ τζαζ και μάλιστα με διαφορετικό μεταφορικό μέσο.